Tuesday, April 26, 2011

gelegata

gelegata??? rasanya ramai yg tau kan apa tu gelegata. ala naik macam gatal2 warna merah kat badan. x tau la macam mana hadi bleh kena plak masa kat umah babysitter. kesian tengoknye, sebab muka naik sembab. babysitternye plak, terlebih pandai gi sapu minyak. ingat si hadi kena gigit nyamuk @ serangga ke. sabor je la. dah tua & anak pun ramai, bleh x tau macam mana nak treat bila kena gelgata ni. sakit hati gak aku nengoknye.

sib baik masa hadi kena tu ibu tengah EL sebab selsema teruk. so, ambik la hadi bawa balik umah nenek pastu mandikan dulu. sebab nak buang minyak2 yg disapu dek babysitter tu. pastu ambik bedak sejuk tepek2 kan kat tempat yang ada gelgata tu. sib baik la hadi x kisah kena sapu bedak sejuk tu. kalau x, parah la nak main kejar2 dulu. selain bedak sejuk, bleh gak sapukan kapur makan tu. tapi takut melecet plak kalau pakai kan kat budak2 sebab kulit dia org kan lembut & halus.

sian hadi....2 @ 3 hari lepas tu dah ok dah. tapi kena selalu la sapu bedak sejuk tu.

0 comments: