Saturday, March 27, 2010

hadi @ 16 months


skrg hadi dah pandai jalan. bila penat je mula la hadi duduk, x kira la atas lantai ke @ jalan raya. ikut suka dia. ibu & babah pun x larat nak kejar. laju je jalannye walaupun kengkang. itu la, dulu baby x nak kena bedung. bila ibu bedung, kejap lagi dah terjulur keluar kaki. x pun mula la bergerak kanan kiri. kalau jalan pun dah x nak dipimpin. nak jalan sendiri macam orang besar. bila x larat pandai plak buat muka kesian, mintak dukung :-)

hadi pun dah bleh makan nasi biasa. bila ibu masakkan lauk & suap hadi, hadi x bnerapa nak makan. tapi bila ibu tengah makan, hadi suka mengicak mintak makanan ibu. itu la pasal skrg kalau kat umah, ibu x masakkan dah lauk asing untuk hadi. hadi makan je la apa yg ibu & babah makan. tapi yang pedas & berempah x de la ibu bagi makan.

susu masih kuat minum. 1 bulan ada la dekat 8 kotak susu Enfagrow A+. bila beli kat pasaraya, cashier siap tegur byknye susu beli. tebalkan aje la muka. ada sekali tu beli 8 kotak sekaligus kat the store. org2 kat situ siap pandang lagi ibu yg bawa susu berkotak2 ni. satu kotak je lebih kurang RM37, kalau 8 kotak kira la sendiri berapa. x kisah la pasal duit. yg penting hadi sihat & pintar :-)

0 comments: